Elektronisko norēķinu sistēma ieviesta un kopumā darbojas veiksmīgi.
500 000 brauciena reģistrāciju dienā
Elektronisko norēķinu sistēma Rīgas sabiedriskajā transportā no 1. maija darbojas pilnībā – pirmajā darbības nedēļā apkopotie dati liecina par kopumā veiksmīgu rezultātu: maija pirmajās dienās sistēmā fiksētas vidēji 500 000 elektronisko norēķinu reģistrācijas dienā, kas, salīdzinājumā ar mēnesi iepriekš, ir divas reizes vairāk un tik pat kā aptver visus sabiedriskā transporta lietotājus. Jau šobrīd mazinājusies pirmajās dienās konstatētā lielā pasažieru interese un pakāpeniski tiek atrisināti arī individuālie klientu jautājumi, kas saistīti ar nepieciešamību saņemt jaunu zilo e talonu tā tehnisku problēmu gadījumā, kā arī atbildēti individuālie jautājumi, kas saistīti etalona lietošanu.
E-talonu lietošanas popularitāti apliecina arī pie transporta līdzekļa vadītāja pārdoto biļešu skaits – tas pakāpeniski samazinās. Tāpat sistēmas veiksmīgu darbību raksturo pārdoto biļešu skaits: dzelteno e talonu iegāde ir stabila jau sākot no aprīļa vidus, savukārt mēneša abonementu pārdošanas kāpums bijis laikposmā no 28. līdz 30. aprīlim un 4. maijā. To var pamatot ar iedzīvotāju ieradumu mēneša biļešu iegādāties cikliski, kas arī ir viens no iemesliem gan rindu veidošanai, gan apgrūtinātai klientu apkalpošanai. Viens no iecerētajiem ieguvumiem, kas tiek plānots ieviešot elektroniskos norēķinus, ir minētā cikliskuma novēršana, jo mēneša biļešu izmantošana šajā sistēmā ir iespējama no jebkura datuma, turklāt to iegāde iespējama ikvienā biļešu pārdošanas vietā.
Populārākās iegādātās un lietotās biļetes - vēl ar vien gan pirktākā, gan lietotākā ir 20 braucienu biļete – norāda uz to, ka jaunie produkti pat konkurē ar līdzšinējām mēneša braukšanas biļetēm, jo iedzīvotāji izvēlas cenas ziņā izdevīgākos pakalpojumus. Savukārt visvairāk apmeklēti tiek "Rīgas satiksmes" Klientu centri Brīvības ielā 191 un Rīgas Starptautiskajā autoostā. Pārējos Klientu centros – Imantā, Juglā un Ziepniekkalnā – vidēji apkalpošanu gaida četri cilvēki.
Šobrīd Rīgā 225 tiek aktīvi nodrošināta biļešu pārdošana, tostarp iedzīvotājiem pierastās "Narvesen", "Plus Punkts" un "Preses apvienības", kā arī "Rīgas satiksmes" biļešu pārdošanas vietās. Pašlaik tiek strādāts, lai tirdzniecības vietu tīklu paplašinātu. 250 brīvprātīgajiem testētājiem ir piešķirtas arī pieejas paroles interneta veikala izmantošanai, no kuriem 125 ir iegādājušies kādu biļeti, bet 86 no tiem šo biļeti jau lieto. Interneta veikala lietotāju skaitu plānots palielināt vēl par 250. Testēšanas rezultātā esam precizējuši interneta veikala lietošanas nosacījumus – patlaban varam teikt, ka pēc biļetes iegādes tā tiek ielādēta etalonā pēc 36 stundām, bet, ja pēc iegādes ir brīvdienas – līdz 48 stundām.
Ņemot vērā, ka biļešu automāti līdzšinējā darbībā nebija stabili, "Rīgas satiksme" pieņēmusi lēmumu par pretenziju izvirzīšanu biļešu automātu ražotājam. Lai neradītu neērtības iedzīvotājiem, biļešu automāti, kuros vēl nav veikti uzlabojumi, tiek izslēgti līdz nepilnību novēršanai. Saskaņā ar ražotāja informāciju, biļešu automātos tiks pilnveidota monētu pieņemšanas iekārta, kas arī bija iemesls biļešu automātu darbības pārtraukšanai – uzlabojumi veikti 4 biļešu automātos, kas patlaban arī strādā.
Gandrīz visos transporta līdzekļos jau uzstādīti elektroniskie karšu lasītāji (izņemot vienu karšu lasītāju atsevišķos tramvaja vagonos), savukārt kompostrētāji – noņemti.